Carla van de Puttelaar * – CRANACH SERIES

01.12.2012 in16:14 in Art, Design, People -->


Share

“WHILE CARLA VAN DE PUTTELAAR’S FULL-LENGTH NUDES DO INDEED EVOKE CRANACH’S VENUS – WITH THEIR PALE BODIES POSED GRACIOUSLY AGAINST AN ALL-CONSUMING BLACK BACKGROUND – THEY ARE QUITE DIFFERENT WOMEN AND SO IS THEIR VARIETY OF BEAUTY. FIVE HUNDRED YEAR OLD VENUS IS AN ACTRESS, A CAPTIVATING TEMPTRESS COMMANDING THE STAGE, DESPITE HER FRAGILE FIGURE. SHE FIRMLY HOLDS GROUND. BY CONTRAST, VAN DE PUTTELAAR’S YOUNG WOMEN DO NOT STAND, BUT RATHER THEY FLOAT. THEY SEEM WEIGHTLESS, FLOATING GENTLY UPWARDS, PERHAPS, OR DESCENDING SLOWLY, OR HOVERING MOTIONLESS IN MID-AIR, BEFORE A PITCH BLACK SKY, A FEW FEET ABOVE GROUND, WHERE THE SLIGHTEST BREEZE COULD SIGH THEM AWAY. THEY ARE WINGLESS ANGELS, CAUGHT IN A MERCILESS SEARCHLIGHT, BUT ARE OBLIVIOUS TO IT. OR, ALTERNATELY PERHAPS THEY ARE JUST FLOATING BY, UNEXPECTEDLY, CARRIED BY THE STEADY CURRENT OF A DEEP, DARK, ICE-COLD MOUNTAIN STREAM. WHO CAN TELL?” – FROM THE INTRODUCTION BY FRED G. MEIJER 

ЗАЯВЛЕНИЕ
В моих фотографических работ я хочу подчеркнуть индивидуальность, уязвимости и интимной эротики, а также расстояния, а иногда и отчуждение. Моя обнаженная в значительной степени опираются на использование закрыть эффектов и использования – или преднамеренного неприменении – в фокусе. Родинки можно четко увидеть, а также более временных знаков, таких как синяки или отпечаток белье на коже. Они усиливают близость картины, загружая его напряженности. Расстояние создается в первую очередь за счет использования цвета. Часто кожа будет иметь оттенок фарфора, нежная, хрупкая. Цвет также помогает создать скульптурный чувство, разработанный света и обрамление композиции. Мои фотографии относятся к мифу о Галатее, история скульптора Пигмалиона, который тщательно ремесла свой идеал женщины в мраморе, а затем влюбляется в нее. Богини Афродиты дает свое желание сделать ее настоящей женщиной и мраморные кожи приходит в себя.